Roca Llarga (Tavertet)

23 d’Abril del 2008

Rajols – Collet de Rajols – Puig de Cortils – Roca Llarga – L’Avenc – GR-2 – Pla Boixer – Rajols.

La sortida d’avui és com de costum a 2/4 de 8. Anem en direcció a Rupit i després de passar per la casa de les Viles, (entre els kms. 28 i 29), agafem un trencall a la dreta amb un pal indicador on diu: GR-2, Tavertet... Aquesta pista està encimentada. Fem un parell de kms. i arribem a la casa de Rajols on aparquem el cotxe. Fins aquí hem fet 32 kms.

Durant el trajecte i fins després d’haver passat per L’Esquirol tenim una boira molt espessa. Al arribar a Cantoni el dia es presenta net i assolellat. És un matí força fred.

Comencem a caminar a 2/4 de 9. Podem observar que el camí està tot amarat d’aigua i cal vigilar per on trepitgem. Passem per la tanca de Rajols, que per cert avui la trobem oberta, i comencem a pujar en forta arrancada cap el Collet de Rajols. A dalt al Coll trobem una cruïlla de camins i cal seguir per l’esquerra en direcció al Puig de Cortils. En aquest pla ens cal passar pel mig d’un gran ramat de vaques que pasturen tranquil·lament per aquests prats.

Anem pujant suaument per la carena entre pastures i arribem al Puig de Cortils; cim modest, malgrat ser el put més elevat del terme de Tavertet a 1.193. Passem per la Bauma de Cortils.

Aquesta Balma està sota una enorme penya, de forma plana, i l’espai que queda sota és molt gran. Al costat de la seva entrada es troba un faig enorme que destaca des de lluny sobre el altres arbres per la seva corpulència: és el faig de Cortils. Anem seguint per tot aquest pla fins a trobar el senyal indicador de la Roca Llarga.

La Rocallarga es una roca allargassada que sobresurt uns 20 metres de la carena de forma descarada sobre l’abisme.

Estem a 1.186 mts. d’alçada, en el segon punt més alt de Tavertet. En el centre de la roca hi ha una fita geodèsica, obrint-se una panoràmica circular molt amplia. Es el lloc on les vistes són més immenses, on, efectivament la vista es perd en l’horitzó infinit. El cim d’aquesta roca és emocionant ja que la roca està penjada del buit sobre els prats del Pla Boixer.

Panoràmica Roca Llarga

Continuem seguint per la carena i després de poca estona i seguint els senyals grocs comencem a baixar cap a la masia de L’Avenc.

Al arribar-hi veiem que les obres de restauració encara van continuant. Aquest gran casalot datat del segle XIII, d’estil gòtic, està sotmès a un important procés de restauració i rehabilitació. Cal pensar que una vegada acabada l’obra, es restableixi l’equilibri adequat.

Després de contemplar aquesta masia sortim al GR-2 que segueix la crta. en direcció a Rupit. Des d’aquí observem la Roca Llarga que sobresurt de la cornisa acinglerada. Passem pel Pla Boixer i anem fins a la punta. La visió de la panoràmica que s’abasta és realment impressionant. Avui podem disfrutar d’unes bones vistes. Ara el sol és esplèndid.

Finalment arribem a la casa de Rajols, punt final de l’excursió d’avui.

La situació d’aquesta casa, en un petit promontori, és molt escaient i amb grans vistes. Llàstima de tenir enganxats corrals a la planta baixa i als costats.

Recorregut: 7’28 kms.

Arribem a Vic a ¾ d’una.

Per més informació d’aquest indret: http://tavertet.iespana.es/