Santa Magdalena de Cambrils (Collfred)

12 de Desembre del 2007 (LR)

Collada de Collfred – Santa Magdalena de Cambrils

Com ja és costum sortim de Vic a 2/4 de 8. Amb una temperatura de – 5ºC.

Passem per Sant Quirze de Besora i cap a Vidrà per continuar per una pista asfaltada direcció Siuret i fins a la Collada de Collfred on deixem el cotxe. Fins aquí hi ha 44 kms.

L’excursió d’avui comença en una pista que hi ha a l’esquerra del Coll. Normalment aquesta pista sol estar feta un “poti-poti”, degut al fangueig que hi ha; però avui està completament sec i tot glaçat. Anem seguint per la pista fins que creuem un pal d’alta tensió. Som al Collet del Bosc. Passem per sota de la línia per enfilar-nos cap a l’esquerra per un camí senyalitzat amb marques blanques i grogues fins a dalt a l’ermita. De pujada tardem 50’. Avui el dia també és d’un sol esplèndid, però amb força fred a les parts obagues.

Aquí dalt gaudim d’una gran vista; tot i que faigs de gran corpulència, arrelats en el propi cim, destorben la contemplació d’un extens panorama, presidit pel Puigmal.

Cada vegada que contemplem aquesta ermita, ens dol de veure-la d’aquesta manera amb tanta deixadesa. En l’actualitat es troba als inicis d’un estat ruïnós. I si no s’hi posa remei immediat, la seva recuperació o restauració serà ben difícil. Els veïns de Vallfogona caldria que fessin realitat el que ara només són bons propòsits.

Aquesta església és d’origen romànic i documentada des del 1326. Corona un cim situat a 1.544 m.

Esmorzem a la cara de migdia arrecerats del fort vent que hi ha aquí dalt.

La tornada la fem per el Coll de Trebija. Passem per indrets molt bonics.

Tardem 40’ a fer la baixada.

Total recorregut: 6,12 kms.

Ja de marxada en direcció a Siuret i passada la font de la Martingala, agafem una pista a la dreta que ens portarà fins a l’ermita de Santa Margarida de Cabagès al costat de la masia del Pujol. Passem per uns trams de pista en molt mal estat.

Aquesta ermita està situada a 1.275 m d’altitud, al faldar de migjorn de la serra de Sta. Magdalena, des d’on es domina el territori que li havia pertanyut quan era antiga parròquia. A partir del segle XVIII els veïns acordaren l’edificació d’una nova església a Siuret sota el patrocini de Sta. Llúcia. Fou restaurada l’any 1978.

Continuem per la mateixa pista i passem per la casa de la Coma. A partir d’aquí la pista està en més bon estat. Arribem finalment a la masia de les Escanes i tornem a enllaçar amb la pista asfaltada que ens portarà a Vidrà. En total hem fet uns 10 kms. per aquestes pistes. En Lluís i el Land Rover han estat els protagonistes.

Avui hem caminat poc però aprofitem el trajecte de tornada per visitar el veïnat de Siuret. Ha estat un matí molt complert.

Arribem a Vic a la una del migdia.

Pere ha dit...

Gràcies per la informació. Ens servirà per a la nostra colla de Fontcoberta, que fem sortides mensuals per les comarques gironines i si s'escau d'arreu del país.

Tina ha dit...

M'ha agradat trobar aquesta ruta q vareu fer, doncs nosaltres la vam fer des una altre vessant i hi vam estar més de 4 hores caminant sense parar, equivocant.nos de camí, vaja, que vam fer una circular bestial. Vam acabar morts i jo no vaig arribar dalt, així que el dia de Sant Jordi farem la vostra proposta. A reveure,