Pla de Pruners (Campdevànol)

1 d’agost del 2007 (LR)

Pla de Pruners

Sortida a ¼ de 8 de Sant Julià. Deixo el cotxe a casa d’en Lluís i anem a buscar en Xavier a 2/4 de 8. Fem el següent trajecte: Vic, Ripoll, Campdevànol, Crta. de Gombrèn fins el km. 5 a l’alçada de L’Empalme. Aquí seguim a la dreta en direcció al Mas Pujol fins que s’acaba la crta. encimentada. Seguim ara a l’esquerra cap a la casa del Mir. Passem per davant de la casa i enfilem una carretera forestal en molt mal estat fins aproximadament 2 kms. Total fins aquí hem fet 48 kms.

Ara quan ens posem a caminar són ¾ de 9. Anem seguint aquesta crta. sempre en sentit ascendent. Durant la major part del recorregut no veiem cap referència del lloc on estem. No és fins al arribar en una petita clariana on hi ha una gran monjoia que veiem al fons l’ermita de Sant Pere d’Auïra i tot el conjunt de cases per on hem passat al principi de la crta. formant el veïnat de Pruners (Cal Magnet, El Pujol, El Mir ). Sembla que anem per bon camí.

Finalment arribem a la Collada de Grats a 1.260 m. Per aquest coll passa el camí que be de la Baell a la vall de Ribes i que enllaça amb el Santuari de Montgrony amb la dita vall. A la dreta d’aquest coll s’enfila el camí que hem de seguir. Després d’una petita pujada el camí tomba cap a l’est més planer i s’arriba en un gran pla. Som al Pla de Pruners a 1.280 m. Ample Coll d’extensa vista, amb les valls de Campdevànol i Ripoll al sud i la vall de Gombrèn al nord. A sota veiem Sant Pere d’Auïra sobre un turó (església romànica molt ben conservada); veiem també el Pedraforca i els Rasos de Tubau. Per baixar fins a Sant Pere es pot fer seguint per les irregularitats dels cingles per un bonic caminoi i de bon pas senyalat amb marques grogues.

Continuem encara més amunt pel mig del bosc i arribem fins a les envistes del Taga, Sant Amant, Bruguera, El Saltor i part del Pirineu. Estem ara a tocar al cim de El Cuàs de 1.410 m. Contemplem el panorama i baixem cap el Pla de Pruners. Busquem una bona ombra i esmorzem. Són ara 2/4 11.

A les 11 h. Comencem a baixar i ens arribem fins a un indret concret del Pla de Pruners per autentificar una foto del llibre que porta en Xavier i situar-nos en el mateix lloc. Efectivament hi som; només a canviat la vegetació dels voltants.

Anem seguint per la crta. plena de pedres i que en forta pendent ens porta fins al lloc on hem deixat el cotxe. Fem el camí de baixada en 1 h. Ara el sol apreta de valent.

Avui hem conegut un nou indret dels voltants de Sant Pere i que feia temps que hi volíem anar-hi.

Arribo a Sant Julià a ¼ de 2.